Wednesday, March 6, 2013

The Wedding Of....

Fictitious by chickyirdawati at Wednesday, March 06, 2013

Last Saturday.. Last minute punye plan. Aku attend a wedding. My indian officemate. Mula2 tu mcm segan nk g, tapi kerana kawan2 mngajak, aku pon g gk r. Pastu tibe2 jadi mcm teruja sbb nk attend an Indian wedding. Sbb sebelum2 ni aku mmg xpnah attend Indian wedding. Kalo Chinese aku da pnah attend *maklum la bestfriend kite kn Chinese* hehe

So before mghrib lagi kitorang da smpai. So smpat la aku tgk upacara kahwin diorang ni. Kagum ok sbb xpnah tgk. Paling kagum bile tgk diorang men alat music tu. 2 alat music je, yg mcm drum tu ngn yg macam trompet tiup ular dlm cite Hindustan *aku xtaw nama alt music tu* tapi bunyik die mmg kuat. Power gile alat music tu kawwwww!!!!

Naseb baek gk mmg da disediakan table utk staff office ni so just duduk je r n makanan pon da mmg served atas meja. Xperlu la nk beratur amek mknn buffet tu. Makanan yg die sediakan tu Nasik Beryani, still sama mcm tekak Melayu la. Pastu dapat doorgift mcm manisan de rasa kacang dal sikit rasa mcm de rempah n manis2 *xtaw nk describe*

Tapi yg unik nye, family officemate aku tu mmg jenis kahwin campur kot. Even officemate tu pon kawen ngn org keturunan Siam (informer yg ckp) n mak officemate tu pon Chinese. Mmg 1 Malaysia la family die ni. Besttt!!!!!

N lagi satu aku suke pelamin die. Simple je. Pastu kaler pink purple. I loikeee sgt!!!!!

After makan tu da magrib, so kitorang pon balik. Tapi Mak Jemah super busy x balek umah terus. G seafood plak berdinner ngan family I yg terchenta tu. Ok mak kate xyah mkn nasik, makan laok tu je sbb aku da knyang makan nasik pengantin. Ok die punye knyang mmg aku xboleh describe. Seb bek abg-ku-syg-byk-duet melanje sempena nk celebrate bfdae sekali kn. Byk gile ko die order ngn sotong de 2 jenis *yg ni aku xboleh mkn sgt sbb gigi aku saket* udang besar gabak, tomyam, sayur, ikan de 2 jenis. OK!!!! best!!! syukur. Alhamdulillah


Welcome entrace


WeeWeeeWeeeeeeee


Nice pelamin. iloike the colour =)

berarak ikut adat






                              


                              

kami baru sampai!!!!!
                             

Makanan da abes..kenyang...
     


Aku suke budak kecik ni. Comel pastu die pakai sume accessories Kitty-Kitty


Nape I mcm gemok.Penuh ngn nasik kot hehe




Muke aku semangat gile tgk TV haha


Tgk la mummy kite tu promote abes. da mcm pngacara JJCM haha

Penuh mejaaaaa

Penuh mulut Suzie tu...

Nota Kaki : 1 of the manager cakap aku kawen dlm masa terdekat sbb aku bergamba ngn brides duduk kt kerusi pengantin tu *ikot adat mereka kot* moga masin mulut U laaaaa hehe






post signature














++ enjoy lil things in life ++

0 comments:

 

✿Chicky's Little Voice✿ Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | web hosting