Monday, January 28, 2013

The Odd Life of Timothy Green

Fictitious by chickyirdawati at Monday, January 28, 2013
 

Aku tahu cite ni pon sbb asek tgk iklan kt tv nk soh org langgan Astro First. X bminat nk langgan pon, just aku bminat sgt nk tgk cite kanak2 tu. Da r yg published pon Disney. Mmg btol kanak2 r kot. Aku pon beriya la nk download, akhir ye berkat kesabaran kita eh aku ni, aku bjaya download gk. So begini la kisah nye......

Jim Green (Joel Edgerton ) *aku xpnah nmpak plak die blakon* dan Cindy Green (Jennifer Garner) kecewa bila doktor sahkan yg diorang de masalah n xboleh nk pregnant. Bila sgt kecewa Cindy n Jim decide nak wat list ank impian diorang. Pastu boh dlm kotak kayu n tanam kt blkng umah. Mlm tu ujan ribut petir bagai melanda. Tapi yg pelik nye umah Green ni je yg kena ujan, umah jiran yg len elok je kering kontang x ujan. Pastu Jim perasan pintu depan umah die terbukak n nmpak de bdak berlari n tdo atas katil diorang. Skali carik2 jumpa la sorang budak comot yg byk lumpur n dlm keadaan sensored *xde baju* haha

Jim n Cindy ingat kn bdak tu ank org yg tersesat g umah diorang. Pastu Cindy mandi kn die, n nmpak de daun2 kt keliling kaki bdak tu. At the same time gk Jim nmpak tmpat yg diorang tanam kotak list ank impian diorang tu da jadi lubang besar n list tu da kluar sepah2. Bdak tu kenal kn nama nye as Timothy. Bila Jim n Cindy soh Timothy panggil diorang Jim n Cindy, Timothy xnk. Die kate nk pnggl mum n dad sbb die ank Jim n Cindy. So dr situ la JIm n Cindy taw yg Timothy tu ank impian diorang. Ajaib kn.

Sejak tu mereka jaga Timothy mcm ank diorang sndiri. Timothy de sorang kawan nama die Joni. Die happy kawan n Joni n Joni pon happy. Kt situ la daun kt kaki Timothy gugur 1st time. 2nd time gugur bila Timothy wat Uncle Bob ketawe gembira before Uncle Bob mati. Pastu stat dari situ la daun2 die gugur satu persatu. Tapi die x prnah gtaw Jim n Cindy lisah daun die gugur tu. Tapi aku da taw kenapa sbb aku da baca sinopsis dulu haha

Jim kerja kt kilang pensil n kilang tu da mcm nyawa ikan nk tutup. Timothy suggest Jim wat pensil baru berasaskn daun sbb sejak Timothy muncul, daun kt yard umah diorang da semakin byk. So hasil idea Timothy tu, ramai pekerja kilang pensil tu x jadi kne terminate. So tu la daun last yg gugur n time tu la Timothy baru gtaw Jim n Cindy yg masa nya utk jadi ank The Green tu da habis. Time tu cuaca da mcm nk ujan n petir2 dgn angin sume. Tgh Jim n Cindy sedey2 xnk bagi Timothy pergi, tiba2 de petir n umah diorang blackout. Sedar2 TImothy da xde.

OK...Time ni sedey mmg x hengat smpai aku pegang tisu lap2 air mata. Seb bek time tu aku tgk sorang2 kt bilik so mmg aku nanges ikot perasaan aku je r hahaha

After Timothy da pergi, de good news lagi utk The Green sbb application diorang nk dapat kn ank angkt da lulus. N diorang dpt ank angkat perempuan nama die Lily.

Aku konklud kn kt cni sbnr nye muncul nye Timothy tu utk setreghten relationship antara Jim n Cindy sbb bila tahu berita yg diorang x boleh conceive, diorang da fikir nk separate. N bagi pengalaman kt diorang life of having kid in their life.


Tapi Timothy tu cute sgt laaaaa..Tu yg wat lg sedey haha




Time ni Timothy baru muncul ngn tanah bagai. comot n xcute sgt hehe

Cindy n Jim discover pasal daun kt kaki Timothy
 
 
 










Ni sume time Timothy be friend wth Joni

1st time daun jatuh sbb wat Joni happy
 

Time ni sedey sbb Timothy say goodbye kt Joni


Timothy reveal kisah daun kt kaki die tu.


Muka die sedey, aku xboleh nengok!!!!


Jim n Cindy dpt ank angkt, Lily


Muka ni cute gila. rasa nk cekik haha
 

Bdak ni nama die CJ Adams *bukan CJ7* haha


post signature
 


 

++ enjoy lil things in life ++

2 comments:

Jaja Eddy on January 28, 2013 at 3:55 PM said...

jadi x perlu la aku tgk cite ni lagi sebab ko dah cite kan.. aku pun sebelum ni mcm nak terjebak la melanggan astro first kan... memandangkan ko dah cite x jadi la.. tapi cite ni mcm best je..(walaupun aku x tgk berdasarkan dr ko cite je)

chickyirdawati on January 28, 2013 at 4:23 PM said...

tp ko kne tgk gk ja sbb aku tgk boleh nanges bengkak2 mata.mmg sedey gile weh huhu

 

✿Chicky's Little Voice✿ Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | web hosting