Thursday, January 10, 2013

Tentang Seseorang

Fictitious by chickyirdawati at Thursday, January 10, 2013
Sebenar nya dalam ati aku ni, aku teringin sgt nk jmpe seseorang ni. Bukan artis ke pemain bola ke menteri ke *im not that kind of taksub sgt* hehe Tapi seseorang yg aku bisa panggil kawan. Let me describe him as A. Aku knal A since sekolah tadika lagi. Aku paling ingt A kt skolah tadika dulu setiap kali g sekolah, mesti nenek A kena datang sekolah sekali. Kalo nenek A balek mst die nanges meraung2 haha padahal time tu umah A dekat je sekangkang monyet ngn sekolah tadika. Tapi budak lagi kan. Tapi kagum la sebab A sgt rapat ngn nenek die tu.

Then masa kt sekolah rendah, kitorang pernah duduk satu kumpulan *masa tu ckgu susun 6 meja jd satu kumpulan* Pastu A dtng sekolah muke die sedey gile. Bila aku tanya kenapa, die kate kucing die mati so die sedey sgt. Aku rase mcm 'laaaa....sayang kucing rupe nye ko ni' Masa darjah 6 plak ada sorang classmate terpijak mati ank kucing kecik.Mmg kecik sgt la smpai org pon xperasan smpai boleh terpijak kan. Pastu A punye la marah kt kawan tu. Puas da kawan tu describe die x sengaja la, xnmpak la, tapi A tetap marah. Pastu A tanam kucing tu kt blkng skolah. Mulia hati A kan..

Masa Form 2 plak kitorang sll naik bus sekolah kaler kuning tu sama2. Pastu xtaw cane kitorang sll dok sebelah2 dlm bus. Pastu org kate kitorang couple la ape la. Tapi time tu kitorang mmg agak rapat la. Cuma kt sekolah kitorang wat mcm xde pe. Bila kt dlm bus kitorang jumpe, pastu die sll call aku. Time tu guna fon rumah je, xde guna enpon mcm bdak skang ni. So family aku pon taw la aku rapat ngn die sbb da sll sgt melekat kt fon tu kan. Sampai la ke form 3 dia sll call aku. Paling sweet time trial PMR. Every day after paper die akn call aku n tanya cane paper aku. Caring kannnn *berbakul2 puji*

Yang paling kelako nye one day tgh gayut ni,tiba2 die kate "eh..kejap eh" lame gk aku tunggu pastu after da sudah kesenyapan die tu, aku tanya nape, pastu die ckp nk dgr lagu faveret die. Rupe nye lagu Blue Dabadee hahaha kelakar r awak ni snggup ketepi kan sy kerana lagu tu ek. Tapi smpai skang aku ingt lagu tu lagu die sbb peristiwa tu hahaha

Tapi bila da dekat2 PMR tu xtaw nape kitorang mcm renggang sket. Sbb nk PMR ke, die pon nk fokus ke aku pon xtaw. Tapi mcm de gaduh2 sikit la before renggang tu *ala...gaduh budak2* Form 4 aku dapat g boarding school. So terus xjmpe die n xtaw kisah die. Walaupon dok sekampung, tapi kalo da dok asrama tu, balek pon sekejap2 je. So xde r nk smpat2 jmpe sape2 kan. Last aku jumpe die after da lame x jmpe tu time aku kt Kolej Matrix. Aku balek dari Perak, so smpai Johor pagi, jumpe die tgh nak carik brekfast. So die de gk tanya pe aku wat n die amek Form 6 time tu. Smpat die wish aku GUD LUCK...

Then after that da xprnah jmpe die. Cuma kadang2 bila lalu depan umah die, de gk aku ushar2, tapi cuma nmpak kete die je. Sbb die dari after grad mmg dok ng family die, keje kt sini gk. Skang aku pon da dok ngn family n keje kt sini gk tapi pelik nye xpnah pon terserempak ngn die *xde jodoh org kate*

Pagi tadi nak g keje berselisih ngn A. Die pon nk g keje gk kot. Tapi mungkin die xknal kete aku kn. Xpe la tapi mcm puas ati dpt tgk die. Bertaon da kot x jmpe die.

Tapi aku still menanam hasrat nk terserempak face-to-face ngn die satu ari nnt. Baru puas ati kot nak sembang lama2 sket n tanya kabo masing2 hehe

# A memang comel mcm K-Pop haha Aku plak 'jelita' *jelita laaa sangat* macam B-Pop aka Bollywood-Pop *muntah ijau skang*




Nota Kaki : A is still my friend since kindergarten untill nowadays i guess

post signature


 

++ enjoy lil things in life ++

0 comments:

 

✿Chicky's Little Voice✿ Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | web hosting