Saturday, February 23, 2013

Petua Org Tua Kalo Nk Cepat Kan Jodoh

Fictitious by chickyirdawati at Saturday, February 23, 2013
Aku rasa mcm ni 1st time r kot aku dgr petua ni. This weekends kawan baik aku masa kecik2 dulu atau kawan sepermainan pondok2 dulu kahwin. So sebab jiran, mak aku de belikan 2 bungkus besar gila kerepek nk bg kt jiran tu. So mghrib2 mak soh aku n Suzie g anta kerepek tu. Time anta kerepek tu jiran aku n ank2 die tgh duduk2 berbual kt veranda umah die. Bese r pertanyaan makcik msti bnyik die lebih kurang je..

 Makcik : Ko bila lg
 Aku : InsyaAllah. Doa2 je la ye
Makcik : Nanti ko curik la bunga telur. Boleh cepat jodoh
Aku : Hahhh..yeker??
Makcik : Ye. Dulu Kak Ida buat. X lama tu die kawen
Kak Ida (ank makcik) : Aah da (nama aku pon Ida) nnt ko buat, tapi ko jgn ckp ko amek.ko diam2 je.Pencurik mana boleh ckp2

Haha smpai umah aku citer kt mak aku smbil ketawe2. 1st time aku dgr petua ni. Kalo org kata curik sirih pastu mkn pernah gk kn.

Ketawe2 aku pon, on that day aku g jemputan kt umah kawan pondok2 aku tu, mmg btol2 aku curik. Yang kelakar nye masa salam tu, makcik tu siap tanya "da blom??" da jd malu2 meowww aku hehe

Time aku tgh curik bunga telur kt pelamin plak Kak Ida tu boleh plak ty kt ank buah aku "mana Ida??" pastu die nmpak aku tgh bongkok2 amek bunga telur "owhh..ok.kite wat2 xnmpak" haha

Gila sporting family makcik ni kan hehe Nak kata caye sgt tu idak la, tapi kan petua, pe salah nye mencuba.Harap2 cepat lah jodoh aku pasni ek hehe

Ok..bunga telur da curik. Tapi aku xsure telur die tu aku kena mkn gk ke?bunga die aku kena simpan ke?mak cik ni x abes ajo ilmu kt aku ni hehe

hasil curian haha


let's goooooooo


"Jodoh usah terlalu dirisaukan, tiba masanya ia akan datang menjemput, namun perlu juga anda membuka lorong2nya agar jemputan itu mudah sampai dan tidak terhalang" 


post signature

++ enjoy lil things in life ++

2 comments:

Unknown on February 23, 2013 at 7:17 PM said...

kelaka laaa petuanyerrr..huhuhuhu...

chickyirdawati on February 25, 2013 at 8:14 AM said...

hehehe xpenah dgr kan.xpe..usaha je.xrugi pon cuba. lg untung de la sbb dpt bunga telur hehe

 

✿Chicky's Little Voice✿ Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | web hosting