Monday, February 29, 2016

Americaras Express

Fictitious by chickyirdawati at Monday, February 29, 2016

Korang pernah dgr Americaras Express? Aku xpnh n this is the very 1st time dgr n de seller delivered parcel gune this courier service. Sbnrnye at 1st die kate nk pkai Skynet so aku rase mcm ok jemr walaupon kengkadang Skynet ni mcm ikot mood die gk nk deliver brg.

Then on Saturday morning die kate unable to send parcel using Skynet so she used UPS. Ok da nmpk consignment note nye ni bukan UPS tp Americaras blabla mcm Americano nme die hehe

Aku try nk trace tracking number tu kt online service die 'wahhhh error manjang' error ke x update ntah aku pon xtaw. So de die letak number utk contact tu. rupe nye HQ die kt Muar je huhu


So disebabkan number tu je die provide kt web die so i just called that number. Then 1 aunty ni answered die ty parcel dr mane ke mane? Aku kate r 'batu pahat ke pontian' dekat je kn sbnrnye. So aunty kate 'kalo dr Batu Pahat call Batu Pahat la' wahhhhh aku mcm menyinga terus. Ko da r dgn x boleh nk ckp elok2, angkt pon ckp mcm malas pastu ko sound aku kn. mmg silap r terus aku jd singa garang 'da number ni je yg de dlm u py website ni!!!' Pastu terus die terdiam sbb kne marah ngn customer kn. die ingt sume customer boleh berlembut ati dgn ngn courier servis lembab kot.

Pastu die kate 'xpe i bg u number Batu Pahat py' terus aku jwb 'xpe i carik sndiri' terus letak smbil aunty tu blom abes ckp haha nmpk rude aku kt situ kn. tp sape yg rude ngn sape dulu huhu

Pastu called number branch Batu Pahat yg de dlm consignment note plak. Die kate kalo nk trace parcel bukan no ni plak. Ehhh ko ingt ni game pe men pass2 baton ni. Die bg no len utk call.

Ok fine!!! Aku called no yg die bg tu br r dpt a gud n polite answerer. Then die mntk tracking number then die kate parcel skang kt Skudai. Pastu aku ty kalo arini kt Skudai bile nk smpai Pontian sbb as far as i knew Pontian xde branch utk courier service ni. Pastu die jawab delivery 2x seminggu je. What the!!!! Aku marah la. Aku kate kalo cmtu lmbt r sy dpt brg ni. Bukan jao pon BP-Pontian je. Die kate Insyaallah kalo de rezeki dpt awal. 

Hadoiiii laaaa this is not about rezeki tp sbb aku nk brg tu la. Pe gune pkai courier service yg berbayo kalo xboleh anto cepat huhu

Thinking about using burung merpati instead of this super fishy courier service huhu BP-Pontian je xde hal r burung nk anta haha

Please la seller jgn r gune courier service yg xtaw nama ni. Wat saket ati je. I have two parcels postage the same day as this seller tp pg ni da dapat. Sbb seller ni n another one is Zalora, both are using GDex. Never disappointed GDex ni so far huhu

++ enjoy lil things in life ++

10 comments:

Zamir Ali on December 27, 2016 at 6:33 PM said...

Saya tengah search no Americarass ni. Terjumpa pulak blog awak. Ok, sama la masalah kita. 1st time dengar nama syarikat kurier ni. Lepastu call opis Muar, tak boleh nak trace pulak barang yang keluar dari Batu Pahat. Kalau awak yang dok Pontian pun lama menunggu. Saya ni dok kat Sg Buloh Selangor. Bulan bila la dapat barang ni.

Unknown on March 8, 2017 at 8:36 PM said...

what?.. adoi.. berjanggut la tunggu brg nampaknya

Unknown on March 26, 2017 at 9:21 PM said...

Ya im waiting my brg juga..post pegi sabah ya allah entah2 tahun depan smpi..��

Unknown on March 26, 2019 at 11:17 PM said...

Nk tracking brg kt americaras jumpa page ni..
Patutlh tak dpt nk tracking..Dh terkena lh aku kali ni..mudah2an brg aku blh sampai lh dlm tahun ni...

Nabihah Zabidi on April 10, 2019 at 9:17 AM said...

Em kat mana ea tracking no dia. Memang kena call hq ke?

Unknown on May 8, 2019 at 4:42 PM said...

Tp sy guna americaras kt tangkak servis tiptop je.. murah pon murah.. brg xpecah.. cepat sampai lg drpd yg lain2🤔🤔 ikot tempat kott

Unknown on July 22, 2019 at 10:34 AM said...

aku pun sama wei...tentionny...

Unknown on September 20, 2019 at 5:47 PM said...

Dah dpt brg kh?

ashraf on January 17, 2020 at 12:12 PM said...

Adoi pishang dh, sama kes, budus gile la service ni, poslambat xyh poslaju pon lg helok.. Adoii

Anonymous said...

saya pon samaa terkena cam ni huhuu dh 2023 pun masalah courier ni masih sama.

 

✿Chicky's Little Voice✿ Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | web hosting