Tuesday, May 24, 2016

Pengkritik Everywhere Part 2

Fictitious by chicky at Tuesday, May 24, 2016
Once upon a time, way before aku lahir kan Karl (tgh pregnant time tu) aku de wat entry pasal Pengkritik Everywhere tu. Yg ni da msuk Part 2 plak. Aku xtaw r nk smpai part bape nnt. Aku makan ati r. Bukan nk kate aku ni mudah sentap, tp da mmg patut sentap.
Org kalo nk kritik ngn nk bg nasihat or tips len taw cara nye. Dulu aku kena kritik masa pregnant kn Karl, kali ni 2nd pregnant kena kritik lg haha dugaan btol laaaaa

Aku de sorang kawan , or i can say bestfriend la. Die sll bg nasihat n tips bab bay ni. Sbb aku kn pengalaman 1st ank kn. Die siap whtsapp lg. Pernah skali tu die nmpk aku upload gambo Kral kt fb. Time tu Karl dlm 2 bulan lebih, masih pakai mittens. Die whtsapp aku da xyag pakai kn mittens lg sbb bg baby explore pkai saraf motor die. Mmg bagus pon nasihat die tu. Mmg after that xde nye aku pakai kn mittens kt Karl. n lg 1 pasal susu. sbb memula duelu karl minum Isomil. So die gtaw aku Isomil or susu soya ni xsedap. Shian kt baby. Lg pon zat die x bape kaya raya sgt. Since Karl tike tu de elergik die de suruh aku survey susu len utk alternatif. See!!! aku bukan org yg x boleh kena tegur taw. kalo kena cara n utk kebaikan aku ok jeeeee hehe

So kdg2 aku pon xpaham situasi yg sll jadi bile org len masuk campur hal ank org len. What the kepoh2 makcik taw. Bukan msuk campur macam mane pon, more to asek nk condemn je. Ehhh ini salah itu salah. Come on laaaa cara ko je yg bagus.

1 situation ni pasal botol susu Karl. karl ni kecik2 da bijak. Pnadai memilih botol susu. Actually bukan botol susu la, tapi more tu puting botol. Ada aku cite dalam NI. Kalo Tommee Tippee mmg out u go. Karl langsung x mahu. Pernah try Basilic sbb staff kedai baby suggest kate Basilic the 2nd soft die py teat tu after Pigeon. Tapi nye sekali try je Karl xnk. Terus aku buang teat Basilic tu pstu tuka ngnteat Pigeon. Smpai skang elok je pakai hehe Sesungguh nye ank aku mmg xnk brand len. Nk Pigeon je. Dulu2 ingt kn Pigeon ni murah2 je sbb design die mcm ala2 boring je. Skali skang da pakai br la taw rege nye huhu xpe la ank py pasal. Nk brand Japun gk. Kena tuka nama Jepun la pasni hehe

Owh back to the topic. De pengkritik tu kritik Karl minum pakai puting Pigeon. ayat die mcm ''laaaaa patot laaaa puting botol tu x elok sbb tu die xnk minum''. Ehhh kalo die da kenyang mmg r die xnk minum. Selama da 9 bulan ni elok je die minum n menggemok kan diri minum pakai botol n puting tu. Aku sentap abes org condemn cmtu. Die ni xtaw kot baby pon de taste masing2 huhu

Yang paling baru ni g kenduri belah sedare mare. Aku mmg stress kalo berkumpul dgn family ni sbb ko jaga2 r cik semah. Mst de kejadian x best sbb sedare mare yg belah ni (belah mane aku xmoh sebut la) mmg suke mencondemn. Mulut diorg laser gile kooooo. Rase mcm nk lempang je satu2 tu huhu

Pastu Karl ni punya habit suke kecap2 mulut pastu lg2 sejak2 da ada gigi ni die mmg suke men laga2 gigi. Tu bukan tanda die lapo or mntak makan, tapi mmg habit die. Aku ni mommy die mmg taw sgt da. Bile diorg nmpk Karl wat cmtu x abes2 diorg ckp Karl lapo nk makan. Pastu sbok ckp xbawak ke makanan die ke biskut die ke. Len kali bawak laaaa. Siap mntk kn biskut baby cucu tuan umah lg. Ehhhhhh aku ni da mcm senyap je, Sbb aku taw ank aku mmg bukan jenis pemakan org nye. Lg2 kalo bagi biskut mmg wat leceh je. Masuk mulut xseberape tapi kecah nye lebih. Mulut comot baju comot. Skali mmg btol pon bagi seketul biskut Rusk tu wat kotor baju je. Bukan nye nk makan sgt pon. Depan diorg aku buang biskut tu huhu

Please laaaa kalo nk nsihat or bg tips ada cara nye. Cara korang ni sume more to nk condemn je huhu

Tapi walau cane pon kena terima je perangai2 pelik diorg ni sbb diorg ni part of my life. Mcm parasit. Sentiasa ada tp menyakit kn ati. So just terima je laaaaa huhu



post signature
++ enjoy lil things in life ++

0 comments:

 

✿Chicky's Little Voice✿ Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | web hosting