Thursday, May 23, 2013

Mengigau Masa Tido

Fictitious by chickyirdawati at Thursday, May 23, 2013
Aku mengigau n berjalan time tido?? No!! No!! No!!

Kalo mengigau bercakap tu mmg aku juara. Family n kwn2 umah kau pon da taw habit aku tu..Tapi berjalan tanpa sedar time tdo?? Mmg soooo not meeeeeee

Tapi seingat aku pnah sekali mlm raya aku jalan time tdo tapi after that aku sedar n aku sambung tdo semula. Time tu maybe penat sgt wat preparation utk raya kan. Maklum la umah kami bile raya mcm nk sambut menteri haha

But this time aku mmg xboleh terima. Puas aku recall n recall mmg aku x ingt bile aku berjalan tu..

Ok kesah nye cmni...

Abes je Whatsapp ngn Mr Reza, tgk2 batery tnggl 20% je. Da tahap kaler merah da. Aku pon nk tido da time tu, so aku charge la Si Suci tu. Tp mmg sll before tdo batery mmg nyawa2 ayam je hehe So aku dgn ati berbunga2 pon terus r tdo. Tibe2 da pagi aku dgr alarm bunyik lorry eskrim aku tu. Mule2 aku xpikir pe. Aku snooze n tdo semule. Time 2nd alarm tu baru bgn. Da kt toilet, berangan2 baru terpikir "eh....bkn smlm masa nk tdo aku charge phone ke" Mmg pikir py pikir py pikir mmg aku charge phone aku bfore tdo tu, then cane phone tu boleh de kt sebelah aku kannn

Then after mandi aku ceq batery, 79%. Mst aku g amek phone time aku tdo. Ye r, xkn la de entity tolong alih kn phone aku plak kn huhu Mmg la katil n tmpt charge tu xjao, tapi stil kne turun katil, langkah 3 tapak ke tmpat charge, langkh balek 3 tapak balek ke katil, naik katil, n tarik selimut semula kn. Dlm pergerakan cmtu pon aku boleh x sedar. Teruk nyeeeeeeee

Bila ngadu kt Mr Reza, die kate mungkin aku mngigau nk reply msg die. Hurmmmm mngigau tnggu msg die de la hehe

Suci.....

Ok... aku share sikit bnde yg aku carik kt Mr Google ni...


Menurut pakar psikiatrik dari Universiti Hassanudin, Dr. Erlyn Limoa, mengigau adalah sebahagian daripada mimpi. Secara teori, mimpi adalah sesuatu yang dipendam dalam minda di bawah sedar. Kadang-kadang, apa yang dibicarakan sebelum tidur juga masuk ke dalam minda bawah sedar. Dalam keadaan bermimpi itulah, seseorang boleh tiba-tiba bercakap atau menggumam. 
Namun itu bukanlah tanda yang menunjukkan bahawa pelakunya sedang menanggung beban fikiran. "Meski pun ia bukan beban fikiran, perbualan yang serius boleh terbawa-bawa dalam mimpi," katanya.


Hurmmmmm betol la kot sesuatu yg dipendam dalam minda. Sbb baru balek dr mkn ngn Mr Reza kan hehe

So nk share sikit punca2 sleepwalking ni..


Sleepwalking yang dikenali juga dengan istilah somnambulism, boleh dialami oleh semua usia tetapi biasanya berlaku di awal usia muda. Antara sebab paling besar yang menyebabkan sleepwalking ini adalah :

  1. beban
  2. kecewa
  3. gembira
  4. stres
  5. dll

So aku ni categori no 2 r kot *sila muntah*


Tiba2 masuk topik sleep position plak. Alaa.... lebih kurang la tu pokok pangkal nye tido kannn hehe So... which position are u?? Hurmmmm Im Fetus position *cute kan* sbb aku msti kne peluk barnie purple yg da busuk tu hehe Pastu kepale tutup ngn bantal pink rose, baru selesa tido hehe Once terjaga, mst sibok carik barnie n bantal pink hehe

Tapi aku pnah tido g tendang ank buah aku. Sbb da terbese tdo sorang2 bile tdo ngn ank buah aku, tersepak plak die. Adeh... shian die hehe

                                                                                                                                           post signature



++ enjoy lil things in life ++

0 comments:

 

✿Chicky's Little Voice✿ Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | web hosting