Tuesday, May 14, 2013

Aduan Kerosakan Jalan Ke JKR

Fictitious by chickyirdawati at Tuesday, May 14, 2013




Nampak jalan kt atas tu??? Ni mmg jalan kg tapi jalan ni menghubung kn antara 2 jalan besar. Actually dulu mmg jaln ni ala2 hidup segan mati x mahu tapi since kerajaan da wat 1 jalan shortcut utk laluan ke Pekan Nenas/ JB ke Kukup so jalan ni da jadi laluan utama gk la.

Kete yg lalu situ mmg xyah nk kate r, byk gile ok. Sbb the shortest access nk g keje kt JB. Kalo kete n moto je lalu ok je lg, tapi lori pon byk lalu jln tu so jln yg bad jadi worse n jadi worst. Dulu lopak nye kecik2 aku je skang sebesar2 badak lopak die. N jadi lebih teruk bila ujan. Tgk je r air die tu, da kena ke kanan ke kiri semata2 nk elak lopak air yg da mcm swimming pool tu.

Mula2 dulu aku sabo kn je tgk mungkin jap lg br JKR repair. Jap lagi.. Jap lagi.. Jap lagi... Lame2 mcm xde inisiatif langsung kan. Aku plak mmg kalo nk ke JB mmg guna jln ni je sbb travel duration tu lebih pendek. Alaaa aku kn org xsabo malas aku nk guna jalan lama yg byk knderaan tu.

Then sbb aku tgk xde inisiatif nk repair jalan tu, aku yg sebagai wakil rakyat x bertauliah ni pon carik inisiatif len nk mengadu kt JKR. Mula2 mcm nk email je k JKR daerah n attached gambo tu, pastu google2 carik email address, jmpe plak form aduan kt SINI. Aku pon just fill in sume details yg die nak tu. De perasaan was2 gk ni, smpai ke tidak report aku ni. Lg pon aku wat report tu on Saturday, org gov sah2 la x keje on Saturday kn. Xpe r, yakin n tawakkal hehe






Then after that, terus dapat reply mail dari JKR py system yg mngatakan yg diorang da recieved report aku. OK da lega



Then ari Isnin tu, dapat respond email dari JKR officially. Ok baru lah aku yakin yg report aku da dibawa ke JKR daerah. Pape pon JKR daerah la yg akan amek tindakan kn. So skang ni aku tunggu je keberkesanan system aduan JKR ni. Kalo dlm sebulan aku xnmpk perubahan kt jalan tu, mksud nye mmg aku kne double forward report aku tu la hehe



Sbnr mye ni bukan 1st time aku wat aduan pon, last time masa aku jaga project SAJ, aku ty ahkak technician SAJ utk project aku camne air pipe kt umah aku kecik sgt. Kalo bukak air kt pipe lua, kt dalam kua mcm air mata je huhu So akak tu soh aku email aduan. Then ari tu gk SAJ dtg umah repair n tuko pipe tu ngn bawak excavator sume. Da kecoh sekampong haha Mmg hebat response team SAJ ni hehe Smpai skang air besar gile mcm nk bocor kepale hehe

So kite tnggu plak response team JKR ni ye. Sbb i wat report bukan utk I je tapi utk suem pengguna yg guna jalan lopak becak tu hehe

post signature











++ enjoy lil things in life ++

0 comments:

 

✿Chicky's Little Voice✿ Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | web hosting