Friday, April 19, 2013

Puding Roti Mama Mia

Fictitious by chickyirdawati at Friday, April 19, 2013
Tajuk die mmg hot sikit tapi da sebab mmg nama tu yg aku jmp masa ku google2 utk resepi tu, so aku terus kn je r kesinambungan nye hehe Time tu aku pose dgn x sengaje nye carik2 rseepi sbb perot lapo hehe

Sbnr nye aku x ingt pon dpt resepi ni dr ne sbb aku collect je sume resepi pastu aku sort out mana yg paling senang. Aku mmg malas nk guna bahan n kekdah yg leceh. Carik yg mudah je jnji sedap n boleh masuk mulut hehe

Ok.. straight to the point...



BAHAN-BAHAN
  • 4 keping roti *aku gune Gardenia choco raisin so xyah guna raisin da*
  • 2 biji telur ayam
  • 1 sudu besar butter - cairkan
  • 1/4 cawan gula (equals to 50gram)
  • 235ml susu cair - nak guna fresh milk pon boleh
  • 1 sudu teh esen vanilla  *aku xgune sbb lupe esen da abes wat kek marble ritu*
  • kismis ikut suka hati *xboh la sbb kt roti tu da de raisin*



KEKDAH NYA


  • Carik-carikkan roti dan masukkan ke dalam acuan.




  • Tabur sedikit kismis di celah-celah dan di atas roti, kemudian tuang butter yang telah dicairkan tadi ke atas roti tersebut. *aku skip tang kismis tu sbb x guna kan*

  • Pukul telur, susu, gula dan esen vanilla sehingga sebati dan tuang ke dalam acuan yang berisi roti tadi. Naseb baek kt umah de whisk, kalo x nk kne gune mixer ke *over*

  • Tabur lebihan kismis dan biarkan adunan telur menyerap sebentar ke dalam roti.

  • Bakar di dalam oven yang telah dipanaskan sehingga keperangan selama 20-25 minit dengan suhu 180 C. Aku wat yg last 5 minit tu tuka kt api top je. Jadi la roti tu mcm rangup2 hehe
  • Pastu da siap.



Aku mkn time panas tu sbb nk buka pose time tu, mabelessss. Pastu x abes masuk dlm fridge, makan time sejuk pon mabeless. Kesimpulan nye mmg mabeless laaaaaa








post signature

                                                                                                                                           









++ enjoy lil things in life ++

0 comments:

 

✿Chicky's Little Voice✿ Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | web hosting