Wednesday, October 19, 2011

kuda Kepang Seri Bunian

Fictitious by chickyirdawati at Wednesday, October 19, 2011
Korang pnah tgk kuda kepang x???dulu mase aku kecik2, tym tgk persembahan kuda kepang msti aku takot gile (da name pon orng jawa, kude kepang 2 MESTI)..Nk dok jao2 je sbb takot orng kude kepang 2 nmpak aku.Bajet gile kn, padahal tym 2 kecik lg, sape ntah yg nmpak aku yg sedia ade kecik ni kn.hehe.Tym 2 gk maybe sbb jarang tgk bnde2 palik cm2, 2 yg jadi takot nk mam*** kot...

Tapi skang???hurm....aku da masak gk r ngn permainan diorang ni..Sbb nye bapak aku pengasas Kuda Kepang Seri Bunian.Dulu selalu gk diorang tarining training kt padang dpn umah kau..Tapi skang ni da 3taon gk kot diorng da xpenah men kt umah aku sbb bapak aku da resign dari ape2 jawatan n persembahan.Da insoff  kot.hehe.Bila da lame xtgk diorang men kuda kepang, jadi sgt excited-eager-yg ntah pape bila diorng kate nk wat kt umah.Sbb tym 2 de program anak-bapak-mak-family angkat kt kg.So umah family aku jd host utk persembahan kesenian yg sgt la berseni nye 2.hehe

Mule2 diorang wat 2 raound persembahan ala sopan-manis-berkualiti aka tak mabok.pasal budak2 mude je yg men dulu.Bdak2 mude ni xpandai mabok lg..Setakat mabok2 tipu sbb nk bg bunga kt awek cun2 kt tepi padang je.hehe.Tapi bile da de sorang yg mabok (ni btl2 mabok kude kepang) mule r berjangkit kt member2 yg len.Bese nye mabok kude kepang ni melande atau berjangkit kt orang2 yg berkebolehan utk mabok je atau pon orang yg dipilih oleh antu kude utk ditumpang.haha.Ayat last 2 mak jemah tipu je u olls..Tapi xsume orang boleh mabok ok..mmg terpilih je.Gifted gituhh!!!hehe

So bile da mabok ni mcm2 diorang boleh wat.Makan kaca,kupas kulit kelapa ngn gigi, mkan kemenyan bara, makan cili,makan bungan n ntah ape2 lg r..sume diorang boleh wat..Da name pon setan yg nk mkn sume 2 kn.hehe.kalo yg xpenah tgk mesti r takot kot tgk orang dok jalan2 xtentu arah, melilau2 nk kaco orng bagai.Gile ko xtakot.

Kadang2 orang kate kalo nk tgk kude kepang xboleh pakai baju merah la,xboleh isap rokok la..aku rase bedo'oh je sume 2.Pakai r kaler pape pon, same je kot.Cume tang rokok 2 btol la kot.Sbb nnti diorang pow rokok korang.hehe.Tapi orang mabok kude kepang ni xboleh dgr bunyik letup mercun sbb mabok diorang akn jd lg ganas.Kadang2 siap kejar n carik sape yg bako mercun 2.haaa..kite bako je die orang kude oi...

So gmbo kude kepang xde dlmsimpanan sndiri.Yg ni pon aku amek dr page bro ni..thanx bro.hehe.









++ enjoy lil things in life ++

2 comments:

Orang biasa on July 26, 2012 at 3:48 AM said...

video yg time mabuk xde ke?????
-asrik-

chickyirdawati on September 6, 2012 at 4:12 PM said...

Tunggu ko mabuk r beb haha

 

✿Chicky's Little Voice✿ Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | web hosting