Monday, August 8, 2011

Ramadhan:: 1st week...

Fictitious by chickyirdawati at Monday, August 08, 2011
Before terlambat...
Selamat menyambut ramadhan ye sume=)

Da berape lame ntah mak xsempat nk update blog mak ni nok!!!!!
Agk bz gk r (xtaw bz pasal pe)
hihihi
Tapi mmg terbukti la sbb blog ni da mcm bersarang labah2 da..
Spiderman pon bleh tmpang duduk cni haaa...
Lame sgt x update kn.
hehe

Ok r..straight 2 d point..
Sbnr nye aku nk update juadah pose spnjng mnggu (seminggu) pose ni..
haaaa.....bab2 mkn fresh lg dlm pale aku e..
even da smnggu.hehe
http://www.emocutez.com

1st ramadhan
*aku keje ye kwn2 1st ramadhan even aku dok kt JB yg amek pblic holiday on 1st ramadhan
ni name nye komunis!!!!!!!
mencik!!!!!

http://www.emocutez.com
 menu buke agk meriah sbb aku bbuke kt umah family aku..
  • mee hailam (mak sediakan aku masak kn)
  • puding castard yg bersusu (aku bli kt bazar je)
  • air soya
  • cekodok / jemput2 orng johor pnggil
  • rock mellon
  • chicken wing (sgt sedap smpai aku ingt gerai die ktne)
  • laksam (abg aku gatal2 nk bli)
2nd ramadhan
*sedey sbb buke pose kt umah sewa
http://www.emocutez.com
menu pon simple..
  • nasik kerabu (fav dish aku)
  • air soya
  • puding castard bersusu (ari2 pon nk bnde ni ker???)
  • kueh pow inti kacang merah (sedap!!!!!)
3rd ramadhan
*buke kt umah sewa lgik  *nanges*
http://www.emocutez.com
menu simple lgik..
  • nasik dagang (selera pntai timur lg)
  • air asam boi (nyum nyum)
  • kueh pow goreng yg de smbal dlm die (aku pilih yg goreng itam mcm nk hangus)hehe
  • cmpedak goreng

4rd ramadhan
yeay!!!!!!!arini de kwn nk buke pose same....
buke ngn si aina ofismate aku..
plan nk masak kt umah die..
plan konon nk masak sop aym ngn smbal belacan..
last2 len yg plan, len jadik nye..
dek kerane nafsu nk mkn mcm2..
haha
pe yg jd utk buke ari 2...
  • nasik puteh
  • masak lemak ikan masin ngn nenas (telan liur jap)
  • smbal belacan pedas gile hasil tumbukan aku.haha
  • bendi celur
  • air oren
mmg terbaek!!!!!!smpai meleleh2 air mate sbb tahan pedas.hehehe
http://www.emocutez.com

5th ramadhan
yaey!!!!!ari jumaat...
time 2 go back to my family's house!!!!!!!!!
msti semangat aku buke pose arini......
horeay!!!!!!
http://www.emocutez.com
menu semanagt aku 2...
  • murtabak kg melayu
  • kueh ceq mek molek intan payung (adik aku carik ngn gigih nye)
  • mee goreng (aku yg goreng ok)
  • air soya..
  • air cincau
  • air kelapa
  • tembikai
  • paru percik
  • cempedak goreng (orng bg cmpedak, goreng je r)
  • rambutan (jiran yg bg)
  • nangka (jiran bg gk)
nikmat nye buke ngn family.heheheh
6th ramadhan
ini ari...family aku sume balek..yg kt sane..yg kt cni....
sume kumpul..
wahhh..meriah2......
so malas nk cite pnjng...
menu nye....
  • murtabak kg melayu (lagik..sbb ude yg beli)
  • roti jala
  • kueh karipap pusing isi sardin (buat seniri ok)
  • puding castard bersusu
  • roti kurasan
  • paru percik lagik..
  • chicken wing..
  • nasik kerabu (mahal gile tp sedap nye bese2 je)
  • nasik arab (taste abg aku)
  • kueh2 yg xingt byk nye 
  • air yg bermacam bagai...
  • kebab
ok...bersandar kekenyangan.fuhhh.......

http://www.emocutez.com


7th ramadhan
ok....aktiviti ari ahad ialah...tdo smpai pengsan sbb pg2 lg da ujan lebat x hengat....
bangun je trus jalan kan aktiviti membasuh baju..
tetibe mereka ajak pergi Mydin baru bukak kt nusajaya...
after dat trus zooommmm g jusco bkt indah...
shop dan shop..
make balek pon da ptng....
so..request mcm2 dr ahli majlis....
menu...
  • bakso
  • pecal (masakan orng jawa)
  • stimbot
  • bermacam air (soya, durian belanda, tebu, jagung, soya, kedondong asam boi-aku wat seiri taw)
  • bermacam kueh (pulut panggang, pow smbal, cekodok lagik, kueh lapis-jiran bagi, kueh pulut n kari-jiran bg lagik)
  • ayan golek (mmg terbaek punye golek)
  • nasik kerabu
  • roti jon..
  • ikan caru bako
  • puding castard (xsedap langsung!!!!!rugi RM2)huhu
ok...sgt byk menu smpai aku kate.."mlm ni xnk tdo sbb nk kkn sume mknn"..hehe
http://www.emocutez.com

post signature

++ enjoy lil things in life ++

0 comments:

 

✿Chicky's Little Voice✿ Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | web hosting