Friday, October 29, 2010

Kisah Cicak & Kumbang

Fictitious by chickyirdawati at Friday, October 29, 2010
Sedang berduduk termenung2 ni,teringat plak kisah aku d serang 2 eko haiwan ni.. 2 ekor dlm 2 kisah yg laen hokeh!!!!!!

Kisah Pertama:Kisah Cicak

Kejadian ni tym aku darjah 6 (12 tahun laa)..
Aku pngawas n uniform pengawas tym 2 sgt mbuat jiwe mderita..
Tudung dlm baju,baju masuk dlm kaen yg kipas belakang 2…
Pkai tie lg..
Adoyaiiiiii…kepanasan..kesempitan..kesengsaraan.huhu
Tym ari kejadian 2..
Aku asek rase mcm de bnde bergerak kt atas kepala aku...
Ekceli kt dlm tudung.Antara anak tudung n rmbut…
Aku da xreti dok diam..
Nk bukak..leceh bangat nih…

Tibe tym rehat aku picit bnde yg sdang bergerak2 2…
Skali plak die bunyik…
..."Ceeeeeet"…
Alamakkkkkk!!!apakah bnde nye ni????
Lipas ke?????
Aku mhitung jam,minit,saat….smpai saat utk blek umah..
Sampai je kt umah,aku mbuka tudung dgn segera…
Dan…….
Ala…..shian nye…de ank cicak…
Kecik lg…comel je wane puteh….


Tp da mati..
Xtaw r sebab kepanasan..kelemasan..kne picit ngn monster iaitu aku…atau xtahan bau rmbut ku(eh..tp wangi pe)..

Shian…cicak da hmbus kn nafas terakhir ats kpala ku.huhu


Kisah Kedua: Kisah Kumbang

Kisah yg ni smpai skang wat aku takot ngn kumbang tandok ni…
Tym 2 aku Form 4,kt emaresem (MRSM) Muar…
Before wktu rehat (rehat kol 10) de kelas chemistry..kne g lab…


Smntare tnggu Cekgu Razali dtng,(yeay!!!!aku ingt lg name cekgu) masing2 menceceh..
Ala…typical condition bile ckgu xde dlm kelas…
Tgh cbok2 mceceh 2,tetibe aku rse de bnde bgerak dlm lipatan pnggang kaen aku..
Kaen aku kne lipat sket sbb kaen lbeh pnjng dr haku r!!!!!
Bnde 2 bgerak2 n mcm tajam2 mcucok..
Aku ckp ngn Aniey(kwn aku dok kt sblah)..
Aniey ajak g toilet tgk pe bnde nye 2…

Kt toilet aku bukak r kaen 2..
Skali bende 2 bnyik..
.."hisss"..
Eeeee...apakah..rpe nye kumbang tnduk…


Nmpak sgt die da tue smpai bleh kua bnyik (yeker yg tue je kua kn bnyik..pndai2 ko dot)
Aniey xbrani nk amek kumbang 2..
Aku????lg r..sbb tgh dlm dilema trauma d serang..lg r xbrani..
Aniey nk blek lab pnggil Bada sbb Bada manusia yg xtakot ngn kmbang tandok..
Bada dtng..n ngn selambe je amek kmbang 2..
D iringi ngn ktawe2 sinis sbb muke aku yg cuak sgt…
Siap r die bk acah2 bg kmbang 2 kt aku..
Hampeh ko Bada…

Kumbang…kumbang…smpai arini aku xpenah lupe ko…


<((((((((((((((((◕‿◕)⊰


++ enjoy lil things in life ++

4 comments:

angelcronixblur on October 29, 2010 at 9:59 PM said...

chicky.. baru aku tahu ko takut kumbang ni..
igt abes macho dah
hihi

eh eh aku suggest ko tukar la setting comments ni ke pop-up window..
kalo x leceh aku nak baca n komen entry ko yang lain pulak..
hehe

chickyirdawati on October 30, 2010 at 8:41 AM said...

kerana kjadian 2 r aku jdik takot kmbang..kalo x aku yg takot kn owg kot.haha

nnt aku usaha kn..aku ni buah cmpedak luar pgar..jadik kne crik galah dlu.haha

Unknown on October 30, 2010 at 8:56 AM said...

hahaha..ko xpernah cter pon mase dolu2..hahahah!!

chickyirdawati on October 30, 2010 at 9:07 AM said...

hahaha.aku malu noq oi....xgagah r kalo aku cite.da btaon2 smpai da tmbuh kulapok br aku brani nk cite.hah

 

✿Chicky's Little Voice✿ Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | web hosting