Friday, November 6, 2015

#karlmuhammadkhaizan 1st clinic visit

Fictitious by chickyirdawati at Friday, November 06, 2015
Pehhh blog bersawang haha tu r aku da start keje on the 3rd nov so siang mmg bz kt office mlm bz ngn life as a mother n wife haha

Actually de bnde sedeh yg jd kt Karl. Ari rabu ptg tu mcm bese aku amek die kt umh mak usu aku since die yg babysits Karl time aku keje. Die mcm bese je mlm pon tdo on time like usual. Tp tetibe kol12.40 die bgn nanges2. Sll bgn nk susu pon xde r nanges. Actually Karl ni ank yg x susah pon jg. Mlm bgn nk susu je tu pon x nanges just bunyik2 xselesa je hehe

Tp aritu len nau bunyik die. Nanges x benti. Bg susu minum sikit je. Da bg gripe water da tukar nappy still nangea x nk benti. Kua bilik mntk tolong abah tiup2 kn buang bnd yg mengacau stil cmtu gk. alaaa sedeh nau tgk ank jd cmtu. Nanges x benti pastu kite x boleh nk tolong huhu

Actually bfore ank aku nanges jerit2 tu aku dgr bnyik pelik kt atas bumbung ats bilik aku. Aku n Mr Reza diam je dok dgr. Pastu start r Karl nanges x benti. Aku rase mcm de kaitan je bnyik tu ngn Karl nanges n aku confident Karl kne ganggu sbb die x pernah wat prangai smpai cmtu. Yg sedeh nye die xnk diletak kt bawah nk kne kite peluk je. Mcm takot bile jao ngn org huhu

Last sblom subuh tu abg aku bawak die masuk bilik pastu azan kn. die snyp n tdo. Abes je azan die nangea semule. Pastu abg aku baca kn yassin plak. Pastu terus senyap n kbtulan da subuh plak kn.

Smpai siang pon stil die xnk letak. Susu pon kurang. Nk bf je da r xbyk hasil. Shian Karl. Siang tu Mak Usu ajak g umah kawan die utk carik air penawar. Lpas tu nmpk die ok sket. Ptg tu kawan mak usu tu name die Cik Rahim dtg lg tolong2 n die kate bmd gangguan tu de dlm bilik aku. Honaigodddd jahat ko setanirojim huhu

Dr pg tu aku da rase bdn Karl panas sket dr biasa. Si decide kalo smpai ptg after Mr Reza balek keje tu stil panas nk bawak g jmp doc. Aku mmg tpakse cuti ari tu. no choice xsmpai ati nk tnggl kn ank yg tgh cmtu huhu Karl mungkin demam sket sbb x benti nanges,penat,ngntuk n takot kot

So ptg tu bawak gk g jmp doc. Doc kate de demam sket n die bg ubt gel utk mulut putih2 Karl. Die tu mmg kuat susu so mulut die putih2. Pastu die bg de 1 ubt titis utk carik kt farmasi sbb kt klinik die out of stock.

Ehhhh tp Karl behave sgt jmp doc. Xtakot pastu siap senyum2. Nk jd doc ke nakkkk hehe






So ni r 1st visit Karl ke klinik. Slight fever. Dapat ubat demam n ubat mulut die. Bab makan ubat mmg Karl senang je. Mak kate budak kecik bukan taw tu ubat. Die rase manis2 je hehe harap2 senang r mkn ubt smpai bile2 ye mcm mommy nye hehe


Tgk tu da ok sket boleh bebual ngn mak hehe

Tp bersyukur sgt diikelilingi dgn org yg baik2 n tolong. Family aku,family pak usu aku,cik rahim n jiran aku. Ko taw aku balek klinik tu terus mak cik sebelah serbu aku sapukan minyak utk elak gangguan. Kitorang pnggl minyak sawan siap bg sebotol lg huhu terharu aku bebbb

N adek aku py chinese friend bg petua soh letak pucuk pokok delima bawah bantal baby. Sbb diorg percaye bnd tu boleh elak gangguan. Bnde baik pe salah nye kite cube kn. seb bek gk mmg de pokok delima depan pintu ni hehe


Ni la pucuk delima nye smpai skang de kt bawah bantal Karl smpai da kering hehe puting tu da xlaku da. Karl xlayan puting kosong hehe

Harap2 xjd lg gangguan tu. fobia kau kalo dgr Karl nanges2 huhu

post signature
++ enjoy lil things in life ++

0 comments:

 

✿Chicky's Little Voice✿ Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | web hosting