Tuesday, March 31, 2015

Preparation For GST

Fictitious by chickyirdawati at Tuesday, March 31, 2015
Sok kn 1 april. Aku bukan nk wish april fool tp aku nk wish selamat menyambut GST hehe org da lupe kot pasal april fool tp org x lupe pasal GST. Cume org harap PM akan ckp April Fool je pasal GST tu haha

Aku pon bukan r golongan yg menyokong GST ni. Sbb after seminar2 GST yg aku g,aku paham yg GST tu nnt mbeban kan rakyat mcm aku ni hehe sbb aku bukan dr golongan peniaga yg pendapatan bgantung pada jualan. Aku rakyat yg makan gaji je huhu so tiap2 bulan cmtu je r yg aku dapat. So bile hrga kebanyakan brh da nek maka pbelanjaan pon btambah so at the same time aktiviti shopping online kne dikurang kn T_T

Tapi rase nye dok n bkerja kt JB ni ok lg kot kalo nk compare dgn yg dok kt KL tu. Syukran Ya Allah. Sbb aku teringat post dr kawan aku 'menikmati saat2 akhir sebelum bgelar miskin bandar' sedeh kn. kdg2 keje best2 de degree pon,kehidupan masih lg blom tahap selesa. Sbb komitmen n keperluan yg semakin menyesak kan huhu

Tp de gk yg wat kelakar pasal GST ni. Sbb xpaham or saje2 wat lawak. De tbaca dr grup whtsapp Husband aku,de plak die kate xpe its claimable. What the heck!! Its claimbale for those who registered only. And registered pasties are those from business sectors. Not for us yg end users ni. So end users ni kne telan je la segala bagai kenaikan harga tu huhu

Sbnr nye aku nk post pasal brg murah before GST ni. Sbb de certain kedai yg hold brg smpai ke 1st april sbb nk huntung. Sbb smlm aku tgk kawan2 aku dok borong susu kotak Dutch Lady 1 liter tu. Die kate harge rm4.99. Marigold 1 liter rm3.99 Aku ceq harge normal Dutch Lady 1 liter rm6.09 marigold 1 liter rm5.79.




Wahhhhh murah gile tu,aku siap wat calculation lg. mmg berbaloi2. Segera r aku g Mydin dekat ngn opis aku tu. Ujan2 pon daku redah taw hehe










So ni hasil aku mborong. Cukup r kot 4 kotak utk aku sorang hehe sbb sejak akhir2 ni aku da jmp formula utk ilang kn pedih tekak aku ni. Minum je bnd bsusu mmg selesa je r. Maklum la mak yong kn mmg mcm2 kerenah nye kn hehe

Tp kalo bab makanan n minuman jual sgt murah ni,kna ceq btol2 kt expired date die. Takot die jual murah2 sbb nk expired da kn. da semput2 plak kite nk mhabes kn sbb xnk tbazir kn hehe so yg aku ceq ni bulan nov n dec. ok r tuuuu hehe

Last week masa g jusco pon de sales sensodyne. Aku ni mmg gigi sensitip tersentuh hati so mmg aku kalo boleh pkai sensodyne. Even mahal sket pon aku gagah kn gk beli sbb ubat gigi bukan beli every month. Paling kurang 3 bulan sekali so mmg pejamkan mate je r. Sll nye sensodyne bese tu harge dlm rm8.90 so de promo kt jusco beli 2 aka twin baru rm12.50 pastu siap de tumbler. Aku kn mmg pantang de free gift mst jd mcm lupe daratan hehe







So akhir nye mmg grab gk sensodyne ni. Kire harge 1 ni rm6.50. Gile x murah!!! Haha



Pastu de lg promo kt Jusco 3 botol nestle yogurt bliss 700g rm10.90 free glass. Ok sgt murah n dpt free gift lg. lupe daratan lg haha

Harge cmni r yg jd kenang kenangan nnt sbb after GST nnt mcm susah kot nk jmp hrge lupe daratan cmni hehe




Cume 1 je aku x puas ati. Sll nye beli kiwi zespri kt Mydin 6bijik dlm 1 pack tu dlm rm7.99. Arini zespri xde, ntah brand pe ntah tu pastu 5 bijik je dlm 1 pack rm9.99. Mahal!!! Ni blom GST. Tapi aku bli gk sbb nk wat jus hehe aku kn health concious hehe silalah muntah..


Ok entry yg pnjng bfore GST. Ehh tp kalo type pnjng2 after this xkne GST kn hehe

Selamat menempuh kehidupan yg semakin serba mencabar ni ;)



post signature





++ enjoy lil things in life ++

0 comments:

 

✿Chicky's Little Voice✿ Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | web hosting