Thursday, July 24, 2014

Preparation Raya Versi Mak Jemah

Fictitious by chickyirdawati at Thursday, July 24, 2014
Aritu kalo ikot kn hati n perasaan,preparation raya ni mmg xde pe sgt. Sbb aku lg byk mikir pasal preparation majlis tunang aku yg x drancang sgt gk tu. Tu kalo ikot hati n perasaan yg memule tu r. Pastu hati n perasaan kn mudah berubah,maka nye ke laot r preparation raya yg kate nye x seberape tu hehe

Kalo bese nya tiap kali raya,mst nk kasut raya,nk beg raya,baju raya,tudung raya. Sume2 r utk raya hehe tapi taon ni mmg x merancang pon nk beriye sgt. Handbag tu mmg xpikir nk beli sbb bfore pose aritu da beli handbag KK, pastu plak aritu da beli handbag utk hantaran time nikah aritu. So handbag mmg soooo not in list hehe setakat ni mmg xde beli handbag lg. so dikire selamat bab handbag tu *setakat ni* hehe

Kasut pon aritu x pikir nk bli sbb before raye de beli kasut Melissa utk nikah. Tapi tetibe terbeli heels pink kt Guess utk nikah plak. Pengsan sbb pink n murah hehe So da de kasut tlebih. Tapi dugaan ramadhan,kasut aku tkorban plak. Bukan 1,2 plak tu terkorban dlm masa 2 ari bturut2. Kasut feveret aku plak tu. Ishhhh sadis gile kot. So nak x nak kne bli gk kasut raya sbb kasut da berkurang 2 dalam simpanan hehe nmpk x alasan nye tu hehe so dpt r aku beli kasut hijau scha al-yahya gitu haha So taon  ni de 2 kasut baru utk raya. Yayyyyy



Ok so ni hasil terpakse beli sbb kasut da terkorban die bulan ramadhan kn hehe

Baju raya mak jemah? Ok yg ni xsnggop nk cite. Sbb memule tu mmg pikir de 2 je baju raye? Xpe laaaa baju2 taon lepas de yg aku pkai sekali je time raya pastu wat2 xnmpk haha pastu mata py rmbang,tgn py gatal,tambah sket,tmbh sket. Last2 baju taon ni ada bnyak ni haaaaa



Yeee de 6 pasang. Mcm2 kaler sume nye ceria2 haha xsngka kn,dr 2 jd 6. Aku sndiri pon x perasan sbnrnye. Yg ni da siap iron pkai steam iron adek aku ni. Baru r aku boleh kire bape pasang sume nye haha emerald green,royal blue,cream white,turqouise green,purple n gold. Mmg seminggu la aku beraye ye hehe



Haaaa yg ni pon mcm x sengaje terbeli underwear kt cni haha snggop g JPO time tu semate2 nk bli underwear. Dpt underwear terus balek haha mmg dasarrrr kn 

Tapi bile umo da semakin meningkat ni *read tua* meriah nye raya mmg da kurang terasa. Mmg btol r org kate raya ni mmg utk budak2. Time bdak2 dulu preparation raya mmg superb. Baju kurung berpasang2. Harus la sedondon ngn adek aku. Br la org kate kembar yg pada hakikat nye kembar la sgt kn, tshirt n suar n dress gown lg. Mmg wajib berpasang2. Kasut raya pon harus lah yg paling vogue sbb nnt nk compare ngn kawan haha

Yg kelakar nye baju tido n spender pin baru. Baju dalam aka singlet sume baru. Pg raye tu mmg excited abes r sbb nk pkai sume baru. Tu r pengorbanan mak n abh aku. Yg pnting keperluan ank2. Walaupon kitorg dulu xde la kaye sgt,tp keperluan sume tu cukup. Time kaseh mak..time kaseh abh huhu

Tapi skang preparation utk mak n abh mmg kitorang sediakan dr spender smpai ke handbag n segala2 hehe

Pasni kalo aku de ank pon maybe cmtu la aku wat preparation utk ank kn. Chewahhhhh hehe

Ok x saba nk raya sbb nk pakai serba baru. Aku mmg excited selalu kalo de barang baru hehe





post signature
++ enjoy lil things in life ++

0 comments:

 

✿Chicky's Little Voice✿ Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | web hosting