Friday, June 28, 2013

Bandung Welcome - Day 2

Fictitious by chickyirdawati at Friday, June 28, 2013
Bandung Paris Van Java - 2nd day

Gud monink!!! Aku harus r tiap2 pagi semangat kn hehe Lebih2 lg aku pkai t-shirt Guess baru hehe Aku mmg sll excited kalo dpt baju baru pon hehe So kua dr bilik terus g breakfast kt café hotel. Arini breakfast buffet style. Dia sediakan nasi n mee leper tu n roti. Aku sume amek tapi yg paling suke mmg roti tu la. Roti kosong die mmg lembut gile pastu butter die lebih masin n lemak dr butter kt sini. Jem stoberi die pon sedap ya ampunnnnnn hehe Ke sbb lapo e erkkkk

Arini mcm settle awal plak siap tnggu bapak supir pick-up lagi. Siap boleh posing2 lg dpn hotel hehe So our 1st destination is Tangkuban Parahu. Perjalanan dln 1 jam gk r tapi kitorang py excited tgk kawasan2 kg sepanjang jalan tu. Bertambah excited sbb taw JDT Berjaya ke final Piala FA walaupon xtgk game mlm td. Ber’alealeale’ la kitorang pg tu hehe Perjalanan die lebih kurang mcm perjalanan g KK dgn cuaca sejuk ala2 Korea gitu  hehe Nmpk byk kereta kuda lagi sepanjang jalan tu







Kitorang smpai Tangkuban Parahu awal gk la sbb masa tu parking belum penuh lg n nk amek gamba masih byk space lg la. Cuaca kt Tangkuban Parahu mmg dingin banget sihhhh sbb die kn tananah tinggi. Lg sejuk bila g toilet nk cuci2 pon rasa mcm beku je hehe Tapi yg x best nye terlalu ramai peniaga2 bebas yg seolah2 mendesak kite utk beli brg die. Kalo sorang dua aku tahan lg. Ni aku rasa lebih dr 10 org kot. Homaiiiiiiiiiiii sabo je r Mak Jemmmm ni hehe Tapi time kt cni la kitorang berpeluang mkn tahu sumedang yg pemes tu. Sbb tmpt jual die x mngundang was2 sgt so yakin sikit nk beli hehe










After Tangkuban Parahu terus g rumah makan. Walaupon masih awal tapi g gak sbb xkn nk mbuang masa lg kn sbb 1 jalan je. Lunch dekat Kampong Daun. Xtaw cane nk described tmpt ni, cntek, servis tiptop, makanan sedap, yg paling best toilet die 10 star kooooo Xpnh plak aku jmp toilet bersih n nyaman mcm ni siap de org jaga toilet n lapkan toilet bowl lg. Tiptop kn hehe Aku order nasik kukus skali tgk de petai kt celah2 nasik tu die kukus skali. Laok die mmg keliling pinggan la. Mmg superb hehe Air plak aku order jus gembire hehe Cute name die kn






Jus Gembira
Menarikkkkkk
Petai di celah2 kehidupan
Nasi sambal belut bedah hehe
Abes!!!!! Erkkkkkk
Toilet yg tiptop tuuuu
Disebab kan spot yg jaoh2, maka next location is Pasar Pekan Baru. Ok kt cni jadi gila jap. Aku rasa kalo bg 1 ari pon blom tentu abes pusing. Tempat shoooping die saje de 5 tingkt tapi xde la kitorang nk g sume kedai kn. 1st place kitorag g kedai kain sbb Ella nk bli baju nikah die. Aku pon dpt r sambar baju raya sepasang warna merah mak ngah hehe Ude sponsor baju family utk kawen Ella nnt hehe After that terus g kedai telekung. Kt cni pon ibuk2 jadi gile. Aku yg konon2 x brape gile pon jd gile gk sbb aku la pborong paling byk kt cni. Org kirim kn. Da boleh bukak kaunter jualan balek Malaysia nnt hehe Tapi siyes kt kedai telekung ni langsung xboleh tawar menawar. Maybe sbb die taw kite org Malaysia kn. Then after that g kedai tshirt I Love Bandung. Time ni la aku sambar wedges banana kt kedai sebelah tu n blouse biru erra fazira hehe Harga mmg murah la kt cni. Pengsan jap hehe Xtaw pe jd kalo sehari aku kt pasar ni. Tapi pasar baru ni tutup awal. Kol5 da tutup so kalo nk dtg sini silalah dtg awal kalo x hati kecewa hehe Walaupon sekejap je kt cni, tp kt cni la tmpt menghabiskan berjuta2 duet aku. Siap abg2 aku g money changer lg tuko duet haha Bankrupsi. Aku mmg xde cash Malaysia dlm tgn so aku mengharapkan jmp ATM yg bagus la nk draw duet sbb aku da aktifkan international withdrawal kt debit card aku hehe









Lepas kua dr Pasar Baru terus g Toko Tiga. Haaaaa ni yg aku tunggu2 sbb aku nk carik jeans Levi's. Dapat sambar 1 ok la kan. Tapi mmg dapat 1 je pon. Sbb size n pattern are limited sbb ramai sgt yg mbeli so byk da xde stoxk. Yg aku tgk shopping kt cni mmg sume org Malaysia hahaha Tapi mmg berbalaoi kot aku beli jeans Levi's yg new arrival baru RM100 lebih sikit je. Huwarrggggg mari menjerit kegilaan hehe




Kuar2 dr Toko Tiga mmg da ptg n gelap so terus la g makan Rumah Makan Simpang Raya. Kt cni serve masakan padang. Style makan die laok sume die hiding dlm mangkuk kecik. Yg xnk makan tu ketepikan n jgn sentuh sbb setiap pinggan yg disentuh tu die akan kira hehe Tapi masakan mmg superb la. Sedap gile. Lagipon da lapar kot kan huhu



Than after makan balek bilik n rehat n testing baju n kasut baru beli hehehe

post signature

++ enjoy lil things in life ++

0 comments:

 

✿Chicky's Little Voice✿ Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | web hosting