Friday, August 13, 2010

0378491000

Fictitious by chickyirdawati at Friday, August 13, 2010
hishhhh...aku ckup marah skali lg...
de je yg suke2 kol...nk mntak itu ini...
kalo bnde btol xpe...
ni bnde yg mnipu..mnyamar..nk kaut untung dr owg len...
snang je keje ko kn..owg len keje susah2...
ko bleh kaut hasil owg len snang...
pringatan!!!!jgn pcaye ngn fon call yg kate dr insurance r...agent itu r...citibank r...wareve2 lg...
ni da second time aku kne ok..
1st time aku kne ngn pompuan name "SITHRA"..die kate dr insurance bla..bla..bla...
ckp byk pulak 2...ingt owg xde keje gk nye...
no die...03-27225555...ni mmg no pnipu...
sbb if korang try kol..mmg xbley reach...

2nd time aku kne ngn sowg laki name "NIZAM"..
ntah ye ke x name die 2...
yg plek nye die bley plak taw aku baru amek kad kt Maybank...
cne bley taw ni???
u olls pk r seniri logik nye sape yg pecah rahsia customer....
yg ni lg mulut manis....
siap bg salam n salam ramadhan...

pada kemuncak nye bile die mntk detail psal kad...aku ckp xbwak(tpu sbnr nye)
die briye2 nk dpt kn no 2..
siap bley ty ble die bley dpt kn..
nmpak sgt tdesak nye 2...
die snggup stay back kt opis smpai kol7 sbb nk tnggu aku smpai umah amek kad..
aku ckp sok je r(sbb aku nk tgk sjauh mne die tdesak nk tpu owg)...
ble aku google no die 2 mmg da byk owg komplain...

Sok nye..pg2 die kol no fon umah plak..amboi!!!!!!byak ko dpt details psal aku ek!!!
bile aku ckp..aku perli2 ckp die pnipu..
die xnk ngaku...
siap ckp aku mnuduh die...
aku ckp je.."u try r google no u gn ni..tgk owg ckp pe"..
die masih xnk ngaku(ye r...owg da wat jahat xkn nk ngaku plak)..
siap ckp "cik wat r repot plis,name sy nizam"...
WTH!!!!!!name ko 2 pon ntah name sape2 ko pkai...
ko bley je nk ltak nme ko Mustafa ke...Ghani ke..wateve2 lg r kn..

pas2 aku tgk r fon aku yg sngaje aku tnggal kn kt blek..
de 8 miskols ok!!!!
03-78411800..0378491300...
sume owg beware r kalo dpt kol dr no ni...

bile aku bukak cite ni..rpe nye akak ipar aku pon dpt byk kol utk ckp ngn aku..sbb akak ipar aku adalah guarantor utk pnjmn kereta aku...
APAKAH!!!!!!bleh ke suke2 ati nk bg cstomer punye infrmation kt third party!!!!

aku mmg sgt marah ni!!!!!!!(◣_◢)



++ enjoy lil things in life ++

8 comments:

Unknown on February 28, 2011 at 4:31 PM said...

thanks sebab post blog ni...tadi ada org call no seperti di post atas,pelik juga call balik tak dapat "Busy" tones..

chickyirdawati on March 8, 2011 at 12:57 PM said...

2 r...no2 cmni sll nye kalo kite call back mmg xkn dapat...

Anonymous said...

Aku pun baru dapat misscall dr no 03 78491000 ni. Bila call balik no ni disconnect terus dr call...mmg ada sindiket curi maklumat ni...hati2 le...

chickyirdawati on June 20, 2011 at 12:16 PM said...

if dapat no plek, better google dulu..sbb skang da byk info kt internet...n jgn snang2 reveal any info about ourself, sgt bahaye....
kalo dpt cmni, layan kn je..men2 kn balek.hehe

Anonymous said...

ala.. biasa la data leakage slalu je happen biasa la Malaysia Boleh! emm bru jap tadi dpt call dr number 0378491000 mesti pekerja kat bank or telekomunikasi yg jual data ni.. ade lg korg kne hati2 lw kuar kn duit banyak2 dr bank kadang2 teller/staff kat bank tu subahat or secara x sengaja memberi signal kat perompak.. awas ini lw ader staff yg cakap kuat2 or bg tw jumlah wang yg anda keluarkan better deposit balik wang itu takut2 nanti kuar bank je kena rompak.. kes mcmni dah pernah terjadi pon.. nampak cm biasa.. tp cmna perompak bole tahu kita kuar duit banyak2 ek mesti la ad yg x kena so kena berhati-hati selalu.

Anonymous said...

As-Salam,

Saya baru je dapat mizkol no 03-78491000 ni.. saya tak kol back..sebab biasanya selalu dapat frank kol. so memang saya tak layan...ramai dah yang wat frank kol tp sy ni jenis yang takkan jawab nombor yang tak dikenali. :-)

chickyirdawati on October 10, 2011 at 9:58 AM said...

2 r..bile kite share bnde2 cmni boleh jadi peringatan wat orng len..zaman skang mcm2 care orng nk mnipu...

Acir on October 25, 2011 at 1:00 PM said...

salam....

baru je dapat call dari no ni.
03-78491000.aku memang tak angkat,lantak ko la.no yang aku tak kenal memang aku tak layan.pastu aku try call balik guna fone opis.korang tahu sape yang angkat.ntah cina mana yang angkat,company ape aku tak tahu.macam bangang je dorang nie.sesuka hati nak call org.
aku search kat uncle google jumpa blog nie.rupenya ramai yg kena gak ek.hati2 la yerr......

 

✿Chicky's Little Voice✿ Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | web hosting